Just nu känner jag att all ork bara försvunnit. Jag orkar inte med detta mer! Och med detta så menar jag att söka praktikplats... Har varit så nära flera gånger och ändå har det skitit sig varenda gång och jag är bara så sjukt trött på det! Jag är trött på att vara hemma, trött på att det inte händer något och trött på att allt jag vill göra skiter sig. Allt det här är så oerhört frustrerande och de senaste dagarna har det gått mer åt skogen än vanligt, fått massa negativa nyheter på en och samma gång och det gör mig så fruktasvärt deppig. 
Det är ju aningen uppmuntrande att det är varmt och fint väder, men allt annat går ju åt skogen... Okej inte riktigt allt, men gällande vad jag ska göra hela sommaren så är det väldigt dött.
Jag bara börjar om hela tiden och tar nya tag och det har funkat i ett par månader nu men nu orkar jag inte. Jag vill bara gömma mig och glömma allt som har med jobbsökande och praktik att göra. Gå i ide som en björn (fast fel årstid) och sova mig igenom all skit. 
 
Det som får hålla mig uppe är att jag förhoppningsvis kommer in på biblioteksprogrammet som börjar i höst (vilket jag i för sig inte får veta förren 12 juli) och då slipper jag tillfälligt allt som har med Arbetsförmedlingen att göra. Och det faktum att jag bara har drygt 2 månader kvar innan jag skriver ut mig (jag kan väl få komma in på någon av utbildningarna jag sökt?) och kan ta det lungt de sista veckorna innan jag förhoppningsvis börjar plugga igen. Nu gör jag ju inte så mycket för tillfället heller, men slipper i alla fall pressen att söka jobb och praktikplats. 
 
Nej nu får jag hitta på något roligare och uppmuntrande att göra känner jag, läsa i solen känns som ett bra alternativ just nu!

Kommentera

Publiceras ej