Årets midsommarafton har kommit och gått och jag ska inte sticka under stol med att den var ovanligt bra, den bästa ska jag nog sträcka mig till! 
Dagen började tidigt med ett besök på Gekås Ullared, måste säga att det var lite segt på vägen ner i bilen men sen var det bara superroligt! Vi handlade och handlade och, ja, handlade! Fick köpt lite nya kläder (som får trängas med alla andra kläder...) och restrerande två delar i Femtio nyanser-trilogin (där jag bara har sista delen kvar nu) samt How I met Your Mother säsong 6. Och ett par blommiga trädgårdshandskar, som passar perfekt nu när jag odlar för första gången!
När vi kom hem vankades det lunch (eller något i den stilen) hos grannen, men innan vi begav oss dit så passade jag och David på att förlova oss! Vi hade bestämt det innan tillsammans, så det var ju ingen överraskning direkt. Eller jo, för alla andra blev det ju det, men det var inget frieri eller så, för att klargöra =) Frieriet har skett mycket tidigare (sötaste!) men vi valde att vänta till en lämplig tidpunkt och efter mycket om och men så valde vi midsommarafton! När vi kom hem från Ullared blev det på med våra fina ringar och började berätta det för min familj och sedan hos grannen (min morbror och hans flickvän). Naturligtvis har vi även delat detta med Davids familj innan också. 
Sedan fortsatte kvällen och firandet (både av midsommar och förlovning) hos morbror där man senare på kvällen fick avnjuta underbar mat och antagligen den mest fantastiska efterrätt jag någonsin ätit! Tacka alla gudar för grillad sockerkaka och jordgubbar alltså!
Fina ringarna, och ja, de är graverade också!
 
En sak som jag älskar med sommaren är att torka nytvättade kläder ute i solen och vinden! Det finns inga kläder som luktar så gott och inget som är så härligt att se som torklinan full med tvätt som vajar i vinden! 
 
 
En annan sak jag upptäckt som jag börjat älska med sommaren är mammas rabarbersaft! Jag tycker verkligen inte om rabarber ska det påpekas, det är surt och ja, rent utav äckligt faktiskt. Äter inte paj på rabarber eller någonting. MEN! Så hittade mamma ett recept på saft som hon testade, och när jag fick smaka, HERREGUD så fruktansvärt jäkla gott då! Så nu dricker jag saft hela tiden (vilket tyvärr börja leda till snart tomma flaskor)! Tänk att rabarber som är så uschligt kan bli så gott!
 
 
Ska även passa på att klämma in en bild från Instagram och midsommarafton, dagen då jag skördade mina första egenodlade rädisor! Blev en finfin midsommarsallad av dem!
 
 

Kommentera

Publiceras ej