Dagarna i augusti rullar på och jag passar på att njuta av mina sovmorgnar innan skolan börjar! Men tänkte att från och med imorgon (varför en tisdag? Jo för jag kom på det idag...) så ska jag börja ställa klockan på morgonen så jag kommer upp. Eller ja, i alla fall så att jag vaknar men även för att jag ska komma in i lite rutiner igen inför skolstarten, det var ju ett tag sedan man hade ordentliga rutiner om man säger så. Och som det kontrollfreak jag är så älskar jag naurligtvis rutiner, det får mig att må bra. Vilket såklart har gjort att jag inte alltid varit på topp den senaste tiden när jag varit rutinlös. Men nu kör vi igen!
 
I fredags besökte jag och David Liseberg för första gången tillsammans, jag var där senast för kanske 2-3 år sedan och David har jag ingen aning om när han var där. Men nu pratar vi sommar på Liseberg, vi har besökt Jul på Liseberg 2 gånger innan, men som alla vet så är det ju inte ens i närheten av samma sak! Julen är kall, brända mandlar och mysig till tusen. Sommaren är skratt, blöta kläder och sockervadd!
Nu när jag ser tillbaka på att vi varit tillsammans i 3.5 år och aldrig varit på Liseberg sommartid så undrar jag vad vi egentligen gjort de senaste åren? Har vi gått i ide på somrarna eller vad?! Nåja, nu har vi äntligen varit där i alla fall och det var verkligen värt det! Vi åker inte så supermycket men hade jättekul ändå, och jag menar, vad är det för fel i att åka Lisebergsbanan 3 gånger egentligen? Men förutom det så åkte vi Pariserhjulet, Lisebergshjulet och lite annat. Vi skulle åkt Flumeride men som vanligt var det evighetskö till den så vi valde att strunta i den, den är inte ens med på min lista över attraktioner jag tycker om så för min del var det mest skönt att slippa!
Vi passade även på att njuta av glass på Ben & Jerry's glasscafé och promenera runt och kika på folk. Jag drog även med mig David till Jukebox för jag tycker den är så himla rolig, älskar snurrarna! David som inte riktigt klarar snurrar tyckte inte den var lika rolig efteråt tyvärr... Vi avslutade kvällen med en sista tur i Lisebergshjulet, en promenad genom sommar-Göteborg innan det var dags att ta pendeltåget tillbaka (och nu hör jag bara reklamen från TallinkSilja till "nya Helsingfors"...) (och hoppas att det verkligen är TallinkSilja som har den reklamen!). 
 
 
 
 

1 kommentarer

Jennie Bergius

08 Aug 2013 20:19

Underbara sommarbilder!

Kommentera

Publiceras ej