1 augusti är här och jag känner att nu är hösten verkligen på väg, än så länge är det ju fortfarande mycket sommar kvar (hoppas jag!) men för mig så är augusti ingången till hösten. Jag tror det beror på att genom hela grundskolan och gymnasiet (och i vissa fall högskola/universitet) så börjar skolan igen i augusti, och med skolstarten så kommer ju hösten. Det är även nu som höstkläderna gör sin entré i butikerna med sina murriga färger och en förmåga att få en att tänka på höstgula löv och tända ljus till mustiga grytor. Nu ska jag passa på att poängtera att jag personligen inte är superförtjust i vare sig grytor eller tjocka,murriga kläder. Men det hör liksom till...
 
Men än ska vi inte gå ned oss i höstdeppträsket, för än så är det varmt, soligt (mer eller mindre) och sommar! För än så fortsätter jag och familjen att njuta av egenodlad sallad, ljumna kvällar och härliga varma helger! 
 
Idag är en lite speciell dag, idag ska jag nämligen upp till Borås! Vad är det för speciellt med det tycker ni? Jo, jag ska ju börja läsa till bibliotekarie där i höst (september faktiskt) och ikväll så ordnar högskolan ihop med studentkåren en sittning för alla nya studenter! Så tjugo i fem sätter jag mig på bussen för att ta mig till Borås för att sedan få käka middag och träffa en massa, förhoppningsvis, trevliga människor som också ska börja plugga! Och även en del faddrar och personal, så jag hoppas att det ska bli jättetrevligt och är väldigt spänd och nervös inför kvällen! Vid nio så drar Petra Marklund igång på Stora Torget också, men eftersom jag ska hela vägen hem, vilket ju tar sin lilla tid, så är jag inte säker på hur länge jag stannar efter middagen. Men det kommer säkert att bli jätteroligt ändå!

Kommentera

Publiceras ej