Trots att jag var väldigt nervös inför studenttorsdagen igår så blev det till slut en jätterolig kväll! Jag lyckades hitta till högskolan utan problem, och när jag kom in där vi skulle vänta så var jag aningen nervös, jag har ju lite svårt att gå fram och börja prata med folk bara sådär. 
Men så fick vi lite "cider" (äppeldryck av ciderkaraktär) och började mingla lite, och då lyckades jag faktiskt gå fram till en tjej jag kikat lite på innan, för jag trodde att vi nog skulle passa ihop. Och tänk så bra det blev! Hon kommer från Halmstad och ska läsa till förskolelärare och det visade sig snabbt att vi hade mycket gemensamt och delade många tankar och åsikter. Blev en hel del prat oss emellan! Men eftersom vi skulle läsa olika program så hamnade vi inte vid samma bord på sittningen tyvärr.
MEN! Bibliotekshögskolan hade ett eget litet bord eftersom vi inte var så många. Med inte så många menar jag mig själv, två webbredaktörstudenter samt två faddrar från biblioteksprogrammet. Men vi fem hade en jättetrevlig middag och skrattade mycket, mest åt konstiga skämt om smör faktiskt. Så när jag gjorde smörgåsar i morse så skrattade jag när jag smörade! Ja jisses... 
Det blev en del sång också, bland annat sjöng vi Ja må hon leva för en tjej som det visade sig fyllde år och en del andra sånger. 
Senare på kvällen efter middagen så fick jag även pratat med en kille som just kandiderat i Biblioteks- och informationsvetenskap vilket ju var väldigt kul och spännande! Fick mycket bra tips om kurser av honom och bra info om programmet! Sen pratade jag med några tjejer medan vi väntade på att Petra Marklund skulle spela, och sen var det dags för mig och Halmstad-tjejen att dra hemåt! Vi följdes åt till station i Borås och sen sa vi hejdå och bestämde att även om vi ska gå olika saker så måste vi ses ändå!
 
Men jag måste säga att en av de roligaste sakerna med kvällen var alla härliga och fina kommentarer om förlovningen!! Är ju första gången jag skulle lära känna nytt folk med ring på fingret och bara det blir ju intressant. Men det gick jättebra och alla fina grattis, kramar och härliga kommentarer gjorde mig bara superglad! Så fint när praktiskt taget främmande människor kramar en och gratulerar och vill se ringen och höra historien bakom. Man blir bara så glad när man får sådan glädje från nya människor man aldrig träffat förr!!

Kommentera

Publiceras ej