Ujuj vad tiden går undan! Sist jag skrev var ju 27 juni, och nu är det mitten av juli redan! Så vad har hänt sen sist? 
 
Jag och David har varit på visit i Karlstad och hälsat på hans syster, vilket var supertrevligt som vanligt! Fick även en liten födelsedagspresent i förskott, vilket gjorde mig jättesuperglad, inte bara för att jag älskar presenter, utan för att jag fick den här:
 
 
Jätteugglan!! Så nu har mina tidigare ugglor fått sällskap! 
Jag har även passat på att träffa min kusin i stan för lite shopping och god mat, vilket också var väldigt trevligt! 
Sen så passade jag på att fylla 21 också, hihi! Min födelsedag i torsdags var jätterolig och överraskande! Hade farmor på besök under dagen och då blev det fika med henne och mamma. Jag bakade även en tårta till senare på kvällen när vi skulle fira med familjen. Pappa lagade till en lyxpytt som jag och mamma hade sett på Sommar med Ernst förra året, och den var så god! Jag tycker verkligen inte om pyttipanna i vanliga fall men den här var supergod! Den är gjord på entrecote, potatis, sockerärtor, salladslök, sparris, rädisor och palsternacka. Receptet hittar du här om du vill testa, vilket jag verkligen rekommenderar, även om du i vanliga fall inte tycker om pyttipanna! Pytten skall även gå att grilla, vilket jag verkligen skulle vilja testa! 
Det blev även lite oväntat besök till efterrätten då mormor spontant ringde och ville komma upp, vilket naturligtvis var jätteroligt! Jag fick jättefina presenter från alla, bland annat pengar och biljetter till Gyllene Tider som spelade på Ullevi den 12! Åh vad roligt det var! Jag Ville verkligen se dem och så fick jag det av David! Vi gick tillsammans i fredags och det var så kul! Kanske att det blir fler konserter i framtiden.
 
 
Denna fina receptlåda i metall fick jag från min morbrors flickvän, och jag älskar den! Äntligen har jag en snygg förvaring till alla mina otestade recept, istället för plastmappen jag haft innan. Har lagt in alla recept så nu är det bara att börja testa nu när det är ordning och reda!
 
I fredags kom ju även antagningsbeskeden från högskola och universitet, vilket man kanske inte har missat, speciellt inte om man själv har sökt en utbildning. Jag blev antagen till två av mina val, men har valt att läsa biblioteksprogrammet på Högskolan i Borås! Det var ju mitt förstahandsval och jag är så glad att jag kom in! Så den 2 september så påbörjar jag min treåriga utbildning till att bli bibliotekarie, och jag ser fram emot det väldigt mycket! Det andra jag kom in på var en distanskurs på halvtid, Barn- och ungdomslitteratur. Jag vill läsa den också, men känner att det får vänta till efter jag är färdig bibliotekarie. Tror att den kursen kan vara rolig och lärorik, speciellt om man vill jobba som barnbibliotekarie eller på ett skolbibliotek. Nu vet jag inte exakt vad jag vill, utom att jag vill bli bibliotekarie, så vilken sorts får jag komma på undertiden =) 
 

1 kommentarer

Malin Aurora

22 Jul 2013 22:06

Åh vilka fina ugglor!

Svar: Ja jag älskar dem! Alla tre storlekar finns på Lagerhaus, och du ska se hur fint de lyser när man tänder ljus i dem!
Erika

Kommentera

Publiceras ej