Åh vad jag älskar det fina vädret! Även om jag som typisk svensk måste klaga lite på värmen som jag inte alls är särskilt bundis med... Jag vill vara ute men inser att det blir för varmt och går in igen. Typiskt!
I helgen åkte jag och David till Åmål för att lite i efterhand (eller ja, en månad i efterhand) fira vår förlovning med hans pappa och Maria. Vi började helgen på fredagen med att jag åkte ut till Hisingen för att möta honom efter jobbet och äta sushi på sushistället där. Har ätit där en gång innan men då testade jag deras kycklingspett, och denna gången ville jag verkligen testa deras sushi! Och som tur var så var den jättegod! 
Sen tåg, tåg och tåg till lilla Åmål i kvällssolen, älskar den lilla staden ändå, det kan inte hjälpas. Så mysig! Hur som helst ägnades kvällen åt lite plockmat, massa prat på balkongen och allmänt mys! Sen blev det ju inte sämre av att jag fick min försenade födelsedagspresent, och gissa om jag blev glad när jag insåg att jag fick Jamie Olivers kokbok "Middag på 15 minuter"!! Beställde den åt mamma tidigare i våras, när den precis kommit ut, och efter serien har jag ju velat ha den själv också eftersom det är så himla många recept i den som verkar jättebra, och nu har jag den äntligen! Lycka för mitt matlagningsintresse!
Resten av helgen blev rensning i solen, grillning på uteplatsen, mer prat i kvällen, förlovningstårta och Sommarkrysset och pommes i hamnen på kvällen.
 
Söndagen ägnades mest åt att David skulle ta ledigt och boka resa till Polen inför sin morbrors bröllop på lördag, så det var många telefonturer dit ner och till de han jobbar med innan han fick bokat resa. Kommer sakna honom i helgen, men samtidigt är jag glad för hans skull eftersom jag vet att han har längtat dit, bara att han låtsas som om det inte är så. Så nu är han jätteglad för att åka, och då är jag glad också!
 
Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, kanske läsa lite, kanske plugga lite inför hösten, kanske sola. Vem vet vad dagen utlovar? Vad jag vet är i alla fall att jag ska hjälpa pappa med maten, vi ska göra rödspetta idag och jag vet minsann att jag vill ha den panerad! Men det är ju ett par timmar kvar tills dess!

Kommentera

Publiceras ej