Ett par dagar nu när jag vart ensam på förmiddagen (en pappa i sovkoma räknas inte!) så har det vart en rådjursbock på besök på tomten. Med tanke på att vi bor i skogen är ju inte det en särskilt stor grej egentligen, för djur hör ju till naturen. 
Hur som helst har han spatserat omkring här fler gånger och jag har suttit ute och kikat på honom när han åt av mammas växter (hehe, hoppas inte mamma läser detta...) och även kommit riktigt nära! Självklart är han en fegis som alla rådjur, men lite mer framåt är han allt. 
Jag har blivit så fäst vid snubben, så jag har döpt honom till Horn Bach (jag tycker personligen att det namnet är ytterst fyndigt!). Tussen och Smulan är inte riktigt lika förtjusta i honom, även om jag allt såg att Tussen nästan vågade sig fram förut!
Bilden är från i torsdags!
 
Say hello to my little friend!

Kommentera

Publiceras ej