Igår kom äntligen äntligen den efterlängatade kokboken Middag på 15 minuter av Jamie Oliver hem till oss! Som vi har väntat mamma och jag! Vi har nästan slaviskt följt serien varje vardagskväll och att skaffa boken blev ju ett måste! Så igår, precis lagom till det sista avsnittet av serien, kom äntligen boken. Har tittat igenom den och är så himla nöjd. Det är så många recept som verkar väldigt bra, som jag knappt kan vänta på att testa! Har nog valt ut det första, som han hade med i sista avsnittet igår. Pasta Carbonara med chorizokorv och det ser så fruktansvärt gott ut, det är ett måste att testa det! Sen så har jag spanat in påskens middag (om vi inte ska på middag hos min mormor förstås), i så fall lutar det åt kyckling (det är ju påsk liksom) med sallad och saffransris och ratatouille. Allvarligt, det ser så gott ut så det är inte klokt! Men vi får väl se, hur som helst så tror jag att jag ska övertyga mina föräldrar att vi kan göra carbonaran ikväll. Kan verkligen rekomendera att köpa boken, även om man kanske inte är så förtjust i Jamie som person/kock, men boken verkar vara helt fantastisk! Och vem vill inte kunna laga en nyttig och bra middag på bara 15 minuter?
 

Kommentera

Publiceras ej