Imorgon är det äntligen äntligen fredag igen! Tror fredag är den mest efterlängtade dagen på hela veckan, äntligen helg! 
För mig innebär morgondagen att det till slut är dags för speeddatingen med olika företag som bland annat Arbetsförmedlingen har varit med och ordnat. Då ska jag inom loppet av drygt två timmar bekanta mig med hela elva företagare som letar efter praktikanter eller någon att anställa (eller både och för den delen). På cirka 2-3 minuter ska jag presentera mig själv på ett så fördelaktigt sätt som möjligt inför för främmande människor, inte bara förtagarna utan de två eller tre personerna i samma grupp som jag. För vi kommer vara ungefär 20-30 ungdomar. Så det är en hård konkurrens om platserna, det märks ju, för alla vill ju lyckas med att få en praktik. 
 
När jag väl avslutat morgonen med intervjuer så ska jag in till Göteborg för att käka lunch med min brors flickvän, vilket ska bli jättekul! Jag har tänkt flera gånger att det skulle vara roligt att lära känna henne lite bättre, så jag blev ju så klart jätteglad när hon hörde av sig i måndags och föreslog att vi skulle träffas och äta sushi! Nu har jag sett fram emot vår lunch hela veckan och imorgon är det äntligen dags!
 
När det är avslutat sätter jag mig på tåget till Åmål för en efterlängtad helg hos David. Det är helt otroligt vad veckorna känns långa när allt man gör är att längta efter någon... Men imorgon är det äntligen dags igen och innan jag vet ordet av har jag fått min "välkommen-älskling-jag-har-saknat-dig"-puss och jag kan ägna kvällen åt en mysig film och av att äntligen få ha honom bredvid mig när jag ska somna!
 
Men man kanske inte ska ta ut glädjen i förskott, det är ju trots allt torsdag i ett par timmar till...

Kommentera

Publiceras ej