Sedan i onsdags har det vart full rulle här!
 
Hängde med mamma och handlade och kikade på Östhjälpen (blev några böcker och en krok till toaletten samt en kopp i emalj) och sen mötte vi upp David vid pendeltåget innan vi åkte hem och käkade middag.
 
Torsdag morgon gav vi oss iväg för att David skulle på intervju för en säsongsanställning han sökt. Under tiden han var ute på Hisingen så kikade jag runt i ett nyöppnat Nordstan. Vi tog en buss till Backaplan och åt godaste glassen i solen. Så himla härligt! Och har du inte testat Triumf Glass smak Salta Mandlar så har du missat något! Herregud så gott det är! "En blandning av sött och salt" för att summera det hela, lättast är att köpa en halvliterslåda i matbutiken. Missa inte för den är underbar! Och ska du ändå köpa en så smaka på Mango och Passionssorbeten, lika god den! 
Efter glassen letade vi upp en polsk delikatessbutik som vi fått höra om. David är ju delvis från Polen så han var väldigt exalterad när vi kom dit! Vi letade efter en sorts typ ölkorv, men den skulle inte komma in förren på fredagen. Så vi åkte tillbaka till stan igen där vi kikade runt i en massa butiker, var inne på TGR. Det är butiken Tiger från Danmark och den är superbillig och det finns så sjukt mycket roligt där! Köpte stearinljus i fina pastellfärger, 2 för 10 kr! Köpte fyra, problemet är att jag bara har tre ljusstakar...
 
I fredags var jag på Arbetsförmedlingen och pratade med min handledare. Det gick bra och jag kände mig så himla duktig när jag gick därifrån! Vilket är väldigt trevligt faktiskt! Sen åkte jag och David ut till Frölunda Torg eftersom ingen av oss varit där sen de byggde om. Hade ju blivit helt sjukt stort! Där blev det ytterligare ett besök på TGR och så två besök på New Yorker! Älskar den butiken (bara besökt den i Tyskland) och jag var så sjukt sjukt lycklig! Fixade mig en finfin tröja i vitt och turkost, jättehärlig sommartröja! Tunn och inte en vanlig t-shirt heller, den är lite udda. Så skönt för jag har varit så trött på mina tröjor, så kul att ha ett litet nytillskott! 
 
Till slut så fick vi köpt vår korv på den polska butiken och jag fick även köpt ett paket polska kakor med choklad, nötter, russin och lite kola. Mmmm så goda de är!
 
Nej vad mycket jag skrev! Nu får det allt räcka om de här dagarna tycker jag! Till och med jag är ju trött på mig själv ;)

Kommentera

Publiceras ej