Dagens fotoutmaning från Kristina är alltså Drömmar. 
 
Mina drömmar är många och varierande, både privat och karriärmässigt. Men jag har i detta inlägg valt att fokusera på den karriärmässiga delen, alltså vad jag vill jobba med och varför. 
 
 
Anledningen till att jag har böcker som min drömbild är att jag vill bli bibliotekarie! Jag har alltid (som jag nämde i gårdagens inlägg med Ett tips) varit lite av en läslus och slukat näst intill allt som kommit i min väg och därför samlat på mig en hel del böcker i olika genrer, både skönlitteratur och facklitteratur. Hemma hos mig samsas deckare med romaner, djurböcker med storslagna klassiker och kokböcker i mängder. Så vad är mer perfekt för mig än ett bibliotek? 
Jag har sökt till biblioteksprogrammet som börjar i höst och den 12 juli hoppas jag av hela mitt hjärta att det står antagen i mitt besked! Jag vill få jobba med människor som också vill eller behöver ha tag i rätt bok och jag vill få vara omringad av böcker hela dagarna. Allt från klassiker till nyskrivet och roliga faktaböcker. 
 
Jag minns när jag under högstadiet satt i mitt skåp (vi hade sådana där metallskåp i långa rader, man hade antingen över- eller underskåp. Minns att alla ville ha överskåp för då slapp man böja sig ner när man skulle hämta sina böcker!) när jag hade underskåp med näsan i någon bok. Fick perfekt plats och man satt ju inte så länge innan nästa lektion började. 
Att jag ägnade hösten åt att läsa grundkursen i Litteraturvetenskap på universitetet säger väl också ganska mycket! Där fick jag ett smakprov på de flesta stora klassiker och även modern litteratur, testa att analysera med ståpunkt i beprövade metoder av litteraturanalys. Åh vad det var roligt! Klart det var jobbigt ibland, men oftast väldigt kul!
 
Det var en av mina drömmar, och glöm inte att kolla in de andras bloggarnas drömmar! Alla som är med finns länkade på Kristinas blogg!

Kommentera

Publiceras ej