Ska ju på uppdrag av Arbetsförmedlingen hitta en praktikplats. Har frågat och frågat och frågat, men det verkar vara helt omöjligt. Har en chans till imorgon förhoppningsvis tack vare min morbrors flickvän, så nu håller jag tummarna för det!
 
För annars så är det fullkomligt omöjligt att det ska finnas plats någonstans. Var jag är kommer så är det antingen "Nej vi tar inte emot praktikanter" eller "Nej vi kan inte ta in fler just nu" eller "Nej vi har ett samarbete med den eller den skolan". 
Oftast har det berott på att de inte tar in alls eller att de har samarbeten med skolor. Det är så typiskt!
 
Men jag får bara säga till min handledare att jag gjort allt jag kan, kan ju inte göra mer. Jag har ju frågat på alla möjliga ställen. Så får man väl se vart det leder. 
 
Always look on the bright side!

Kommentera

Publiceras ej