Då var det måndag igen och helgen är över för den här gången också. 
 
Då tänker jag tillbaka på den fina helgen som varit! Vaknade i lördags morse med finaste David och med solen strålande in genom fönstret. Frukost och sen satt vi helt plötsligt på tåget mot Karlstad!
Där mötte vi Davids syster, innan vi alla tre drog till IKEA där jag och David passade på att köpa en present till min farmor som vi ska på kalas hos på fredag. Blev fina doftljus i skålar med rosor på, eftersom farmor älskar rosor. (Och om någon skvallrar så blir det inte nådigt!) Köpte även en liten liten obetydlig present till mina föräldrar, men eftersom jag vet att min kära lilla pappa läser detta förr eller senare så tänker jag inte berätta vad! (Pappa, det är inte alls så roligt som du kanske målar upp i ditt huvud just nu.)
 
Efter IKEA handlades det innan vi åkte hem till söta Monika och gjorde tacos! Så gott det var! Både jag och David har längtat efter tacos i flera veckor, så det kunde inte ha varit bättre! Sen satt vi ett tag och pratade och det var så himla trevligt, precis som vanligt. Och innan vi visste ordet av var det dags att skynda till bussen tillbaka till Åmål. Som vi för övrigt var nära att missa, på något mystiskt vis eftersom vi alltid är i lagom tid när vi ska någonstans. Men vi sprang lite och hann precis! Sen tog bussen nästan två timmar eftersom just den turen vi valt gick en annan rutt än den vanliga. Så ja...
 
Igår tog vi sovmorgon, jag och David. Och medans jag tog en dusch så bakade sötaste David scones! Så gott det var! Senare tog vi en promenad i det underbara vädret och käkade glass, jag valde Magnum Strawberry White. Mmm så god den är! Vi avslutade kvällen med lite chips, dipp, påskmust och en film (Älska mig igen, gud så sorglig den var emellanåt...) (Ja jag ska erkänna att jag eventuellt grät lite...) och innan vi la oss spelade vi ett par omgångar Skitgubbe och Finns i sjön. Tror jag vann två hela omgångar av Skitgubbe! Vilket för övrigt inte hör till vanligheterna. 
 
Nu börjar veckan igen! Och innan man vet ordet av så är det äntligen torsdag och dags för påskhelg!

1 kommentarer

Anonym

25 Mar 2013 14:26

Nej Erika jag ska inte måla upp något utan jag får väl se vad du köpt på Ikea till oss.
Det är juuu så kul med presenter från Ikea.
Och självklart läser jag vad du skriver på bloggen får ju med det på facebook.

Kommentera

Publiceras ej