Sista delen på kursen i Litteraturvetenskap är avklarad och nu väntar jag bara på betyg. De två dagarna i Karlstad var roliga! Första dagen var det redovisning av en dikt av Lotta Lotass, jag och Rose var de enda i min grupp som kunde närvara så vi drog av hela föreläsningen själva. Och det gick jättebra! Vi blev godkända så vi är nöjda och glada! 
Andra dagen var det workshop om intermedialitet, alltså överföring av ett medie till ett annat. I vårt fall bok till film. Så jag och Rose hade valt första Harry Potter boken/filmen. Vi diskuterade skillnader mellan boken och filmen och efter lunch var det dags för alla grupper att berätta vad de kommit fram till och föra en dikussion med hela klassen. En anna grupp hade också Harry Potter och det blev världen diskussion om den! Jätteroligt!
Alla hade gjort så bra jobb och valt intressanta filmer/böcker, men man var ändå lagom seg i skallen mot slutet av seminaiumet!
 
Men nu är kursen slut och jag är arbetslös igen. Vilket jag "firade" med att sitta på arbetsförmedlingen i över en timme igår för att skriva in mig igen. Det positiva är att jag får ersättning med en gång! Känns så skönt! 
 
Sen firade jag på riktigt eller vad man ska säga, med att äntligen klippa av mig det alldeles för långa håret! Så nu är det mer lagom kort och betydligt mer lättskött! Kändes att det var dags nu, fick ju mer hår i munnen när jag åt än vad jag hade mat...Men nu är det fixat! 
 
 
Inte världens bästa bild men man kan i alla fall se att håret är kortare!

Kommentera

Publiceras ej