Igår var jag och min familj strömlösa, som de flesta andra i Härryda med omnejd. Eh ja... Jag märkte inte ens att strömmen gått! Upptagen med tentaplugg, tänkte väl inte på att datorn slutade ladda.. 
Men blev en helt okej kväll i alla fall! Mamma, pappa och bror dök upp sent med thaimat (gissar att det var fler än vi som köpte mat) som vi åt med stooooor njutning!
Min morbror och jag väntade så snällt, han fick igång vedspisen i köket (japp, en riktigt gammal vedspis) och jag letade upp så många stearinljus jag kunde! Så vi satt där i mörkret med två dussin tända stearinljus och väntade på mat!
Resten av kvällen förflöt med att min bror förhörde mig på tentan, vi sprang omkring ute för att hämta vatten i gamla brunnen (med ficklampor), letade efter katterna som tyckte allt var jättekul och försvann i mörkret. Vi fick även flytta in kattlåda och våra sängkläder eftersom vi inte hade någon värme hos oss, i huset finns ju vedspisen. 
Ja vi kokade vatten på vedspisen så vi kunde dricka te plus att vi har ett sådant där gammalt våffeljärn så vi värmde upp halvgamla vetekakor i det, asgott! Och jag och lillebror skrattade hela tiden, vart ju lite spännande ändå :P Och vi fick ladda mobilerna i morbrors bil så det var himla snällt! 
Men nu ska jag hoppas att värmen återvänder till mitt rum och ladda upp inför tentan som börjar nu kl. 9. 
 
Let´s do this!!

Kommentera

Publiceras ej