Då var det dags för dagens fotoutmaning från Kristina som är Ett tips. Mer info hittar ni på hennes blogg och alla bloggar som är med länkas där! Kanske ska ni vara med på Instagram? #fotoutmaningmaj2013 taggar du dina bilder med!
 
Jag har funderat och funderat, vilken sorts tips ska det vara? Något riktigt bra tycker jag, men vad innebär riktigt bra? Nja, det är ju svårt att sätta fingret på vad som är ett riktigt bra tips för alla ser ju saken olika. Även om jag tycker att det är ett supertips så kanske alla andra tänker "Ja men det har vi ju sett innan". 
Så till slut enades jag med mig själv om ett inredningstips som är lite lagom bra, som ni kanske redan tänkt på, men som jag väljer att visa i alla fall. För det är en av sakerna som jag tycker allra bäst om med mitt rum!
 
Jag har alltid varit lite av en läslus och har genom åren samlat på mig rätt mycket böcker, därav har det också behövts köpas en del rymliga bokhyllor. Men när vi flyttade till huset i somras så uppkom ett litet problem, mitt rum har väldigt lågt i tak, så helt plöstligt fick inte en enda bokhylla plats. Dels så har vi byggt en själva som rymmer en hel del, och som dessutom är anpassad efter de böcker jag har och oftast köper (med andra ord pocketböcker). 
 
Men de andra böckerna då? Och bokhyllorna vi köpt? Jo, vi tog en av dem och la den på golvet och förvandlade den till sängstomme!
 
 
 
Där under sängen får jag plats med de större böckerna och de vanliga som inte får plats i den platsbyggda hyllan. Rymmer alla mina djurböcker, tjocka böcker och faktaböcker. Perfekt! 
 
Med den platsbyggda hyllan så är jag helt omringad av böcker, hur perfekt för en läslus som jag?
 
 
Så ja, det var mitt tips till alla bokmalar därute!

Kommentera

Publiceras ej