Fick en kokbok av min kille i julas, den där Söta dagar som är baserad på recept från Hummingbird Bakery i England. Önskat mig den jättelänge för det är så underbara recept i den. Men så fick jag ju den som sagt, och idag var det invigning av den!
Jag har alltså bakat, vilket inte händer alltför ofta. Vaniljcupcakes blev det, 4 st med jordgubbskristyr och silverkulor och 8 st med vaniljglasyr, varav 3 med chokladbitar uppepå och 5 med kanderande pekannötter. Ska erkänna att jag smakade på glasyren, och det var himelskt! Kan knappt vänta till hela familjen kommer hem så vi kan smaka på dem! 
När jag inser hur gott det är med hembakat så kan jag inte låta bli att undra varför jag inte bakar oftare. Det är ju så gott efteråt, även om själva igångstartandet är lite jobbigt... När man ska plocka fram allt och sånt. Men idag var det bara kul och är så nöjd med mina första cupcakes!
 

Kommentera

Publiceras ej