Fick min kallelse från Arbetsförmedlingen igår (det tog bara en månad), så imorgon ska jag på något Öppet hus där jag ska få ett kort samtal med min nya handledare om vad som kommer att hända under våren.
 
Känns väldigt nödvändigt att ha ett kort samtal när jag ska vara där kl. 9 på morgonen... Med andra ord ska jag gå upp halv 7, åka med mamma till jobbet och sen gå till Partille för att vara där 9. Allvarligt... Men å andra sidan så kan ju inte de veta hur jag bor. 
 
Men poängen är, vad ska jag göra?? Jag har ju sökt lite sommarjobb så hoppas ju på att det ska hända något där. Sen så ska jag ju ha något att göra fram tills dess. Aningen hamnar jag på ABF igen där jag gick i 6 månader förra året, så det känns lite "been there, done that". 
Jag kan ju välja att ha praktik, men vart ska jag då vara? 
Jag kunde välja något som heter arbetsmaknadsutbildning också, och då blir jag ju snabbutbildad till något där det är relativt stor chans att få jobb. Tror jag? Det är så himla mycket man kan välja, och jag vet ju inte ens vad allt är!
 
Jag kunde tydligen välja att starta eget också, men vad i hela friden skulle jag då hitta på? Jag har i för sig haft som dröm i säkert 6-7 år att ha ett bokcafé... Så man kan köpa bra böcker, men även ta sig en god fika med sin bok. Kanske ha "låneböcker" att läsa i medans man fikar om man inte vill köpa något. En bra studie- arbetsmiljö för dem som vill ha det. Jag har allt i huvudet, men tvivlar på om jag skulle fixa det. Det är så mycket ansvar med eget företag, man måste ha kapital och framför allt kunder! 
 
Jag har ju tänkt att läsa till bibliotekarie men det är ju inte förren till hösten i så fall. 
 
Fattar inte varför det ska vara så svårt allting!

Kommentera

Publiceras ej