Jag växte upp under VHS:ens era, där man fick spola tillbaka filmen innan man kunde se den. Minns ni det? Jag gör! Kommer fortfarande ihåg när vi skaffade DVD-spelare hemma och köpte den första filmen. Hur coolt det var att man slapp spela tillbaka, språkval och massa häftiga saker som VHS:en saknade. Typ bra bild... 
Men världen bara fortsätter att utvecklas, vad hände med alla mixband? Och CD-skivor? Livet innan Facebook? Vad hände med en vanlig tv? Nu ska det vara HD, LCD, LED och nån jäkla "Smart tv". Jag menar, en "smart" tv? Finns det inte tillräckligt många sätt att gå in på Facebook? Man tycker ju att det borde räcka med att gå in på datorn för att inse att alla andra verkar ha ett roligare eller mer spännande liv än en själv (vilket de antaligen inte har ändå). 
Och hur lysande är tekniken? Tycker inte att den gör annat än krånglar! 
Anledningen till att jag sitter här är nämligen att det är helt omöjligt att se min pågående föreläsning på grund av att det ska "buffras" hela tiden. Kan ju inte skriva anteckningar med buffringstid! 
"År 1890 var det..."
Buffrar
"Heidenstam menade att naturalismen.."
Buffrar
"Friluftslivet tog fart.."
Buffrar
Vem hänger med i den föreläsningen? 
Och tänk på hela djungeln av nya mobiler, datorer och tv-apparater! Hur sjutton ska man kunna välja! Alla lovar samma sak, frågan är om någon kan hålla det... Min mobil säger ändå hela tiden att minnet är fullt... Ladda ner den där nya appen? Skulle inte tro det! 
 
Visst, jag bokstavligt talat nördar Instagram för jag är helt såld på det och ja, jag kollar Facebook. Men det får finnas något måtta på tillvaron! 
(Jag har ju inte ens Facebook i mobilen längre.) 
 
P.S Nu ska jag läsa Gösta Berlings saga och hoppas på att jag kan se föreläsningen imorgon istället...

Kommentera

Publiceras ej